Dag 3, 05/03 Kauai

Route: 135km, 2u40min

• Ha’ena Beach
    • Ke’e Beach
  • Hanalei Bay & Pier

Ondanks we maar tegen middernacht op het hotel waren (na 55u onderweg) was ik toch vrij snel wakker tegen 8u. Origineel stond op de planning om een bezoek te brengen aan de Koloa Rum Company, maar dit moesten we dus laten.

Na het ontbijt in de Starbucks van Kapaa begonnen we onze rondrit voor die dag. Eerste stop: Wailua Falls. Amper 4 km verder maar een file richting Lihue zorgde voor wat  vertraging. Tegen 10u40 waren we bij de Wailua Falls om daarna iets verder te rijden naar de Opaeka’a Falls.

Hierna terug de auto in. 20 minuutjes later stoppen we terug even in Kapa’a, namelijk bij Kealia Beach. Prachtig strand waar we even wandelen vooraleer we terug de auto inkruipen.

We rijden op het gemak verder en tegen 12u30 komen we toe bij het Kilauea Lighthouse, het noordelijkste punt van dit eiland. Geen gratis toegang, maar we kregen terug mooie uitzichten, alsook enkele ‘breachende’  walvissen in de verte.

Hierna rijden we verder naar de Hanalei Valley Overlook. We vinden het echter niet meteen en eindigen op een doodlopende straat richting het St. Regis Princeville Resort. We pauzeren hier even en dalen via een hele resem trappen af tot het strand. 2 pintjes in de typische verharde plastic beker kostte ons amper 20$ met tip. Gelukkig konden we ook even de uitleg vragen om tot de overlook te raken. We keren terug naar boven via de 2 liften binnen het resort. 10 minuten later parkeren we bij de overlook en nemen we enkele foto’s. Het is al na 15u, hoog tijd voor lunch dus bij Bubba Burgers in Hanalei.

Volgende stop is de Manini-Holo Dry Cave. Niet zoveel speciaals eigenlijk en Haena Beach bekijken we ook even van ver. We besluiten om door te rijden naar het verste punt  van de dag: Ke’e Beach. Zeer leuk baantje met vele smalle bruggen waar je voorrang aan elkaar geeft: om de 5-7 auto’s mag de andere kant door. We parkeren ons op een rotsachtige parking en gaan we te voet verder. Onze 4×4 Compass had geen probleem met deze parking, maar een lage Ford Mustang had zich echter vastgereden. Even geholpen om de auto (oef, rental!) los te krijgen vooraleer we verder gingen. Ik beperk mij tot een iPhone-foto vooraleer we terugkeren naar Hanalei.

Laatste stop voor vandaag is Hanalei Bay waar we rond 17u30 toekomen. We blijven hier een groot halfuurtje vooraleer we aan de terugkeer beginnen naar het hotel, waar we na 19u toekomen.

Hotel: Kauai Beach Resort

Dag 1+2, 03/03 Brussel-Lihue(Kauai)
Dag 4, 06/03 Kauai