Dag 15+16+17+18, 17/03 Oahu-Brussel

Route: 28km, 47min

oahu4

• Honolulu Zoo
  • Puu Ualakaa State Park
  • Tantalus-Round Top Drive

Laatste dag 🙁 . Ik heb deze dag voorzien met alle dingen waar ik de vorige dagen geen tijd meer voor had. Ik slaap eens wat langer en wandel rond 10u richting Waikiki strand. Ik ontbijt bij Honolulu Coffee Company waar ze een zeer goeie koffie serveren. Ik wandel nog even door de International Market Place en keer tegen 11u30 terug naar het hotel om uit te checken. Ik zorg dat mijn bagage net-niet teveel weegt en leg alles in de auto. Ik laat de auto nog staan in het hotel en besluit om nog even in Waikiki te blijven. Ik wandel naar de Honolulu Zoo waar ik rond 12u30 aankom.

Oahu-97 Oahu-101

Tegen 14u heb ik alles van de zoo gezien en gebruik ik voor de eerste maal de app OpenTable. Ik zie een vrij slot bij Tiki’s Bar & Grill om 14u15, dus leg ik dit snel vast 😀 . Het is op 5 minuutjes wandelen en ik krijg een tafel (buiten uiteraard) met zicht op Waikiki Beach. Het is Happy Hour aan 2,5$ per pint, maar ik moet het bij eentje houden aangezien ik nog moet rijden.. De garçon heb ik ook nog blij gemaakt met een +20% tip.

Oahu-103

Ik vertrek richting het hotel en haal de auto op. Normaalgezien moet ik nog nét toekomen met die inbegrepen tank. Ik raak voor de eerste keer vlot uit Waikiki centrum en ik rij naar het Puu Ualakaa State Park, op ongeveer 20 minuten rijden. Ik krijg een mooi overzicht  van Diamond Head en Waikiki. Een perfecte afsluiter voor deze reis.. Ik doe de Tantalus-Round Top Drive rit nog, om dan zo naar de luchthaven te rijden. Onderweg stop ik nog even voor mijn allerlaatste Amerikaanse fast-food stop, aangezien men geen eten serveert op binnenlandse AA vluchten.

Oahu-107 Oahu-114

Ik lever de auto in bij Alamo om 18u en ik drop mijn koffer tegen 18u30. Er staat een ferme TSA wachtrij die een groot halfuur duurt. Ik laad alle batterijen nog even op bij een gegeerde stekker vooraleer ik naar gate 18 ga.

hnl-mad

• Honolulu=> Los Angeles (American Airlines 298)
    20u50  => 05u10 (+1) ( Boeing 757, nonstop 5h, 20m, 4,105 km)
  • Los Angeles => Boston (American Airlines 222)
    07u15 (+1) => 15u40 (+1) (Boeing 757, nonstop 5h, 25m, 4,191 km)
  • Boston => Madrid (Iberia Airlines 6166)
    18u25 (+1) => 06u20 (+2) (Airbus A340, nonstop 6h, 55m, 5,470 km)

Oahu-11510.hnl-lax

Dag 16: maandag 18 maart: op tijd geland in LAX en heb een layover van een grote 2uur. Volgende vlucht is richting Boston, om daarna richting Madrid te vliegen.

11.lax-mad

Dag 17: dinsdag 19 maart: Vrij vlotte vluchten gehad, al was de vlucht naar Madrid wat vertraagd. Ter compensatie zat ik in een gloednieuw vliegtuig dat aan zijn 2e vlucht begon. ik heb mijn vlucht naar Brussel ingepland op 20 maart zodat ik kort nog even Madrid kan verkennen. Maar goed ook, want met mijn origineel plan ging ik al mijn vlucht naar Brussel gemist hebben door de 45 min vertraging. Eens geland in Madrid de metro genomen naar het hotel. Gelukkig was mijn kamer al vrij. Bedoeling was om tot 12u wat te slapen en daarna Madrid te  verkennen. Om 18u word ik wakker en regent het buiten in Madrid 🙁 . ‘s Nachts ben ik om 4u wakker natuurlijk. Ik begin mijn dag in Madrid vroeg dat ik toch iets gezien heb, om dan tegen 14u te  vertrekken naar de luchthaven.

Oahu-116 Oahu-117 Oahu-118Dag 18: woensdag 20 maart: vlotte vlucht naar Brussel, mooi op tijd. Ik heb mijn bagage om 18u48 en haal nog mijn trein van 18u51, dankzij een spurtje en een openstaande lift.

mad-bru

• Madrid=> Brussel (Iberia Airlines 3214)
    16u00  => 18u30 ( Airbus A321-100/200, nonstop 2h, 30m, 1,313 km)

13.mad-bru

Hotel: Ilima hotel + Gran Versalles

Dag 14, 16/03 Oahu