Dag 2, 10/03 Budapest

Route

2.Budapest

• Opera Lépcső
  • Hősök Tere (Heroes Square)
  • Szabadság Szobor (Liberty Statue)
  • Budavári Palota  (Buda Castle)
  • Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda

Bij het boeken van dit hotel hebben we het City Break package genomen. In dit pakket zit een bustour verwerkt en een bezoek aan een lokaal restaurant s’avonds. Alles is goed georganiseerd: een taxi komt ons om 9u30 ophalen aan het hotel om ons te vervoeren naar het startpunt van de bustour. De tour begint tegen 10u en we maken een rondrit in Pest. We passeren onder ander langs het Opera Lépcső om iets later onze eerste stop te houden bij Heroes Square.

Daarna steken we de Donau over en maken we een rit in Buda met als eerste stop Liberty Statue. Hier krijgen we een mooi zicht op Budapest. Daarna rijden we nog iets verder en maken we een wandeling bij het Buda Castle alvorens we over de Kettingbrug rijden richting het startpunt van de rondrit.

Het is net middag wanneer we van de bus komen. We wandelen nog wat rond in Pest om tegen 16u terug op het hotel toe te komen. Budapest is gekend om zijn spa’s, dus besluiten we nog snel een te bezoeken. We vragen aan het hotel om een taxi te reserveren, en een halfuurtje later komen we aan bij Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda, kortweg Széchenyi  Bath and Spa. De taxi kostte ongeveer 15 euro en de toegang tot de spa ongeveer 10 euro. Het is een enorm complex (en vrij druk) met vanalles: binnen en buiten zwembaden, keuzes tussen verschillende temperaturen van baden, sauna’s en stoombaden. Je kan hier met gemak een hele dag spenderen. We eindigen in het grote buitenzwembad. Zeer warm water, maar buiten is het toch maar net over de 10°. Snel naar binnen eens je uit het water komt. We ‘hailen’ een taxi en zijn tegen 19u terug op het hotel. Om 19u30 hebben we een reservatie in het Muzeum Restaurant. Tegen 23u zijn we terug en maken we onze valiezen terug dicht, aangezien het morgen vroeg opstaan is voor onze volgende vluchten.

Dag.2-Budapest-9

Dag 1, 09/03 Brussel - Budapest
Dag 3+4, 11/03 Budapest-Melbourne