Dag 10, 18/03 Wangaratta – Canberra

Route: 438km, 5u

10.Beechworth

• Beechworth Historic Park
  • Beechworth Powder Magazine
  • Robert O’Hara Burke Memorial Museum
  • Beechworth Bakery
  • Monument Hill

We ontbijten deze morgen bij de lokale McDonald’s voor wat pancakes om daarna tegen 10u30 te  vertrekken richting Beechworth. Een korte rit naar een oud dorp dat bekend is sinds de ‘Gold Rush’ van de jaren 1850. We komen hier rond 11u30 toe en stappen binnen bij het Visitor’s Center. We schaffen een heus ‘Golden Ticket’ aan dat ons toegang geeft tot de belangrijkste bezienswaardigheden in Beechworth. We beginnen met een korte scenic drive en stoppen onderweg langs de Powder Magazine. Een afgelegen gebouw dat werd gebruikt om het explosief materiaal in te bewaren, en dat op een manier gebouwd was dat het gebouw in de hoogte ontploft bij een explosie.

Tegen 12u30 zijn we terug in Beechworth centrum en laten we de auto voor enkele uren staan. We bezoeken het Robert O’Hara Burke Memorial Museum om daarna tegen 13u15 de Ned Kelly walking tour te volgen. We zijn met een klein groepje van 7 mensen en volgen een wandeltour van ongeveer anderhalfuur rond het centrum waar we uitleg krijgen over Ned Kelly, een gangster van die tijd. Deze tour is tegen 15u gedaan, waarna we gaan lunchen bij Beechworth Bakery, bekend om zijn ruim assortiment aan Australian Pies.

Tegen 15u30 zoeken we terug de auto op en rijden we naar Albury. Een korte stop om Monument Hill te bezoeken. Het is ondertussen al goed warm en hebben ook een mooi uitzicht over Albury centrum. Tegen 16u30 vertrekken we uit Albury aangezien we nog een ferme rit naar Canberra tegemoet hebben. We blijven bij de snelwegen om vlot naar Canberra te gaan. We komen tegen 20u toe op het hotel. We besluiten om in het restaurant van het hotel te eten, wat bij deze ook de duurste maaltijd van de reis blijkt te zijn!

Hotel: Rydges Lakeside Canberra

Dag 9, 17/03 Melbourne - Wangaratta
Dag 11, 19/03 Canberra