Dag 17, 25/03 Jervis Bay – Eden

Route: 363km, 5u10

17.Eden

• Nelson’s Beach
  • Jervis Bay National Park
  • Murray’s Beach
  • Governor’s Head
  • Hole In The Wall
  • Green Patch

Ik word om 6u wakker door de hevige regen op het dak, dus ik vrees alweer voor een regendag. Gelukkig klaart alles op wanneer we opstaan. We vertrekken rond 10u en bezoeken eerst even Nelson’s Beach, een strand 2 minuten van onze bnb. Daarna rijden we meteen door naar Jervis Bay National Park. Er moet normaal een park fee betaald worden, maar het Visitor’s Centre is gesloten en de automaat werkt niet. We besluiten om naar het verste punt van het NP te rijden, om dan zo op de terugweg te stoppen bij de verschillende bezienswaardigheden.

Onze eerste stop is Murray’s Beach, gepaard met een wandeling naar Governor’s Head. Het is rustig op Murray’s Beach en het water is mooi helder blauw. De wandeling naar Governor’s Head is ongeveer 800 meter  en we krijgen een mooi uitzicht.

We dalen terug af en rijden met de auto even terug naar de volgende stop: Hole In The Wall. Een korte stop: een strand met verderop een rotsformatie met een groot gat in. De naam van de plek is duidelijk, we hoeven het niet ver te zoeken :). Daarna rijden we nog een stukje verder en stoppen we bij Green Patch. Deze plek is iets toeristischer maar het blijft al bij al nog steeds rustig.

Tegen 13u nemen we afscheid van Jervis Bay en beginnen we aan onze kustroute richting Eden. Het weer verzwakt weer, maar gelukkig is het niet meer zo erg als gisteren. We komen tegen 17u toe in Eden en checken in. Een rustige plek met enkele winkels en een zwembad bij het hotel, meer hebben we niet nodig.

Hotel: Twofold Bay Moter Inn

Dag 16, 24/03 Sydney - Jervis Bay
Dag 18, 26/03 Eden - Yanakie