Dag 6, 14/03 Great Ocean Road

Route: 373km, 6u50min

• Anglesea
  • Torquay
  • Geelong

Op onze tweede dag vertrekken we in Warrnambool. We ontbijten bij Brocky’s met wat pancakes, tanken de auto (benzine blijkt) en vertrekken voor een tocht langs de kust.

Onze eerste stop is meteen een van de mooiere stops langs de route: de Twelve Apostles. We komen hier rond 11u toe. Het is al vrij druk maar kunnen vlot rondkijken en wat foto’s nemen. Daarna keren we enkele kilometers want we zagen nog een andere interessante stop: Loch and Gorge. We parkeren hier even en bezoeken verschillende stops: Thunder Cave, Sherbrooke River en Loch and Gorge. We vertrekken hier rond 13u richting Cape Otway.

Tegen 15.30 komen we aan bij Cape Otway. Leuke bochtig en heuvelachtige weg naar boven door het bos, om daarna even een foto te nemen van de Lighthouse. Daarna keren we terug en stoppen we onderweg in het bos om de eerste koala’s van deze reis te zien. We hebben nog niet gelunched, dus we stoppen in Apollo Bay om iets te eten.

Daarna rijden we door en stoppen we nog even bij de Cape Patton Lookout.  In Lorne stoppen we nog even om over de pier te wandelen. Daarna ronden we de dag af door op het gemak verder te rijden naar Melbourne. We blijven bij de kustroute (via Torquay en Geelong)  en komen tegen 19.30 aan op het hotel.

Hotel: Travelodge Docklands

Dag 5, 13/03 Ballarat - Grampians National Park
Dag 7, 15/03 Melbourne