Dag 9, 17/03 Melbourne – Wangaratta

Route: 311km, 4u30min

wangaratta

• Melbourne CBD
  • Dandenong Ranges National Park
  • Mount Dandenong Sky High
  • Healesville Sanctuary

Vandaag verlaten we Melbourne en gaan we richting het noorden. We ontbijten bij de Starbucks aan het station en gaan nog even het CBD in om wat in de shoppingcentra rond te wandelen. Rond 11u keren we terug naar het hotel om de auto op te halen en banen we ons een weg naar het Dandenong Ranges National Park. Het weer is maar zo-zo, maar toch besluiten we om naar het Mount Dandenong Sky High Observatory te gaan. Aangezien we de hoogte ingaan zakt de temperatuur wat en wordt het dus wel iets frisser. We krijgen een uitzicht op Melbourne centrum, maar door al de bewolking is het maar een ‘grijs’ uitzicht.

Dag.9-Melbourne-Wangaratta-1

Onze volgende stop is het Healesville Sanctuary, een soort zoo/hospitaal voor alle inheemse dieren. Bij aankomst in Healesville rond 14u30 is het weer gelukkig al beter en hebben we een zonnig bezoek. We zijn natuurlijk vooral geïnteresseerd in de kangoeroe’s, maar zeker ook om voor het eerst de koala’s van dicht te bekijken.

Rond 16u30 vertrekken we aangezien we nog 220 kilometer hebben af te leggen. We zoeken ook nog lunch, maar aangezien we door zeer lokale bossen en streken rijden, komen we pas een grotere stad tegen op het einde van de rit. We stoppen tegen 19u in Benalla voor een snelle hap, en komen tegen 20u toe op onze eindbestemming: Wangaratta. Hier doen we verder niks meer aangezien dit puur een stop is om te overnachten.

Dag.9-Melbourne-Wangaratta-6

Hotel: Parkview Motor Inn

Dag 8, 16/03 Melbourne
Dag 10, 18/03 Wangaratta - Canberra