Dag 5, New York – Manhattan

Route

• Macy’s
  • Shopping
  • Bryant Park
  • Guggenheim

We laten het basic ontbijt van het hotel vandaag voor wat het is. Uit nostalgie wil ik nog eens gaan ontbijten in de deli waar mijn eerste NYC trip 10 jaar geleden begon: Bloom’s Deli. Het hotel bestaat al niet meer, maar de deli was wel nog op dezelfde plek. Nog geen haar veranderd…

Na de brunch wandelen we naar ‘the world’s largest store’: Macy’s. Vandaag is het gelukkig mooier weer en kunnen we de sjaal toch al eens achterwege laten. Met enkele zakken komen we buiten uit Macy’s. Ik wil nog eens haar de HBO shop, waar we dan ook even pauzeren bij het nabije Bryant Park. De tafeltjes zitten vol en er liggen ook mensen relaxend in het gras. Na een Luikse wafel met een dikke smak Nutella van Wafels & Dinges nemen we de metro richting het hotel om alle zakken te droppen.

Het is zaterdagnamiddag en vanaf de vooravond is er een ‘pay what you wish’ moment in het Solomon R Guggenheim museum. De wachtrij stond al tot aan Madison Avenue maar na 20 minuten stonden we al binnen. Bij mijn vorige bezoek waren we snel buiten omdat er veel verdiepingen gesloten waren( maar je wel nog de volle pot mocht betalen), dus deze keer haalt Julie zonder gène 2 dollar boven voor onze ticketjes. We nemen de lift naar boven en banen ons zo een weg naar beneden. Alle verdiepingen zijn open, en met een bezoek aan beide giftshops er bij zijn we welgeteld op 20 minuten buiten. De Danh Vo ‘exhibition’ bestaat voornamelijk uit wat loshangende luchters, een eenzame steen of een oude TV die op een wasmachine werd gezet. Wij zullen waarschijnlijk wel de cultuurbarbaren zijn, maar whatever..

Na deze domper nemen we de bus naar Fifth Avenue want de winkels zijn hier toch open tot zeker 21u. Daarna de metro in richting Uptown: Queens!

Hotel: Aloft Long Island City Manhattan View

Dag 4, New York - Liberty Island
Dag 6, New York - Museum