Budapest & Australia 2014

Budapest & Australia (9 maart – 28 maart 2014)

ReisverslagFotoalbum

Een ‘error-fare’ geeft ons terug een mogelijkheid om naar een verre bestemming te gaan: Australië! We maken enkele vreemde kronkels, maar we hopen alleszins minder lang onderweg te zijn dan Hawaii 2013! Om de vluchten wat te compenseren maken we een korte citytrip in Budapest ( 9 en 10 maart). Op 11 maart beginnen we aan de vluchten richting Australië!

Route

Australia route

• Budapest: 9-10 maart 2014
  • Australië: 11-28 maart 2014

Verslag

Dag 1  Brussel-> Budapest
Dag 2  Budapest
Dag 3+4  Budapest-> Melbourne
Dag 5  Melbourne – Warrnambool: Ballarat: Sovereign Hill, Gold Museum, Remembrance Drive; Grampians National Park: Mount William, Mackenzie Falls
Dag 6  Warrnambool – Melbourne: Great Ocean Road: 12 Apostles, Cape Otway Lightstation, Apollo Bay, Lorne, Anglesea, Torquay, Geelong
Dag 7  Melbourne: Melbourne CBD, Federation Square, Yarra River, Melbourne Central, Queen Victoria Gardens, National Gallery of Victoria, Shrine of Remembrance, Sidney Myer Music Bowl, Eureka Skydeck 88, Crown Entertainment Complex
Dag 8  Melbourne: Flagstaff Gardens, Queen Victoria Market, Carlton Gardens, Parliament Gardens, Albert Park, Australian Grand Prix Formula 1
Dag 9  Melbourne –  Wangaratta: Melbourne CBD, Dandenong Ranges National Park, Mount Dandenong Sky High, Healesville Sanctuary
Dag 10  Wangaratta – Beechworth – Canberra: Beechworth Historic Park, Beechworth Powder Magazine, Robert O’Hara Burke Memorial Museum, Beechworth Bakery, Monument HillMemorial
Dag 11  Canberra: City Hill, Commonwealth Park, Lake Burley Griffin, Nerang Pool, Canberra Centre, Australian War Memorial
Dag 12  Canberra – Goulburn: National Library of Australia, Bookplate Cafe, Old Parliament House, Parliament House, National Museum of Australia, Black Mountain Peninsula, Telstra Tower, Black Mountain Lookout
Dag 13  Goulburn – Katoomba – Sydney: Govett’s Leap, Echo Point, Cliff Drive, Gordon Falls, Wentworth Falls.
Dag 14  Sydney: Hyde Park, Sydney Tower Eye, Aquarium Pier, Wild Life Zoo, Pyrmont Bridge, Darling Harbour, Powerhouse Museum
Dag 15  Sydney: Royal Botanical Gardens, Opera House, Government House, Circular Quay, The Rocks, Sydney Harbour Bridge, Observatory Park
Dag 16  Sydney – Jervis Bay: St Mary’s Cathedral, Australian Museum, Koala Park Sanctuary
Dag 17  Jervis Bay – Eden: Nelson’s Beach, Jervis Bay National Park, Murray’s Beach, Governor’s Head, Hole In The Wall, Green Patch
Dag 18  Eden – Yanakie: Mallacoota, Croajingolong National Park, Metung, Yanakie
Dag 19  Yanakie  – Mornington: Wilson’s Promontory National Park, Squeaky Beach, Mount Oberon Summit, Norman Beach, Tidal River, Philip Island, The Nobbies, Philip Island Grand Prix Circuit
Dag 20+21  Melbourne-> Brussel

Vervoer

Australia vluchten

Om aan een voordelige prijs naar Australië te kunnen maken we gebruik van een resem maatschappijen. Het gaat hier om 2 reservaties: het stuk van Brussel naar Budapest enerzijds, en het stuk Budapest-Melbourne anderzijds. We vliegen met Brussels Airlines, KLM, China Southern Airlines, Air France en Austrian. De layovers tussen de vluchten verschillen, gaande van 2 tot een grote 5u. We zullen ons alleszins niet moeten haasten op de luchthaven 🙂

In Budapest hebben we een taxi van en naar de luchthaven. De rest doen we te voet of met openbaar vervoer. Voor Australië hebben we terug een Compact SUV gehuurd. Dit jaar huren we voor het eerst bij Hertz. Een promotie die de ‘underage fee’ wegwerkt komt voordelig uit. We huren de auto voor de gehele periode. We krijgen een Nissan Dualis mee, inclusief gps die we nooit gebruikt hebben. Het is een automatic, dus ik hoef mij enkel zorgen te maken over links rijden, rechts zitten, en ‘pinken’ met de rechterhand. Het is een vrij recente wagen met 13.000 km op de teller. Bij het inleveren hebben we er 4.029 km bijgeplaatst. 1 liter benzine kost ons ongeveer 1 euro.

Nissan.Dualis

Kosten

Hieronder de totaalkosten van de reis, per persoon. We waren met 2.