Blog

La Douce France

Posted by on 09:54 in 2018 | 0 comments

Verrassing van de week? De vrijdagavond thuiskomen om 18u en nog geen 2u later met TUI vertrekken richting Nice vanuit Oostende! Tegen 21u30 waren we in Nice. Uiteraard enkel handbagage waardoor we vlot buiten geraken. Nog een halfuurtje rijden tot onze eindbestemming: et voilà! Het weekend kan beginnen. Zaterdag bezochten we Cannes en zondag hebben we gewoonweg niks gedaan, moet kunnen. Onze terugvlucht vanuit TUI was maandagochtend voorzien. Tegen 10u30 staan we terug in Oostende, en na de lunch staan we om 14u terug op het werk. Gaan we...

read more

Dag 8, New York – Brussel

Posted by on 04:36 in New York 2018 | 0 comments

Route 24 april 2018: New York LGA => Montréal (AC7639) ( volg deze vlucht hier ) 15u40 => 17u04 Montréal => Brussel (AC832) ( volg deze vlucht hier ) 19u30 => 08u10 (+1)...

read more

Dag 7, New York – Central Park

Posted by on 04:36 in New York 2018 | 0 comments

Route   Central Park The steps @ The Met Shopping Roosevelt Island Cinema Vandaag zitten we wat overal in Manhattan omdat we de laatste dingetjes nog willen doen waar we nog geen tijd voor gehad hebben. We starten met Central Park! Niet te voet want we huren een tandemfiets waarmee we de door de autovrij straten kunnen fietsen. We doen een kort rondje tot aan The Met, om dan zo even te voet het park te doorkruisen en daarna terug te fietsen. Daarna springen we de metro in bij Colombus Circle richting Lafayetta: de traditionele lunch bij...

read more

Dag 6, New York – Museum

Posted by on 02:04 in New York 2018 | 0 comments

Dag 6,  New York – Museum

Route   American Museum of Natural History The Grand Tier @ The Met NY Water Taxi: Ikea Jane’s Carrousel Times Square Via Opentable had ik een hele tijd terug een reservatie gemaakt voor de Sunday Brunch bij de The Metropolitan Opera. Een ‘prix fixe’ menu van 45$. Het speciale echter is dat er ook een opkomend talent een optreden komt geven. Maar voor we daar komen starten we eerst met een interactiever museum. Ja, deze van Night at the Museum: museum van Natural History. Het is mooi weer en dus kunnen we de jassen op hotel...

read more

Dag 5, New York – Manhattan

Posted by on 02:58 in New York 2018 | 0 comments

Dag 5,  New York – Manhattan

Route   Macy’s Shopping Bryant Park Shopping Guggenheim Shopping We laten het basic ontbijt van het hotel vandaag voor wat het is. Uit nostalgie wil ik nog eens gaan ontbijten in de deli waar mijn eerste NYC trip 10 jaar geleden begon: Bloom’s Deli. Het hotel bestaat al niet meer, maar de deli was wel nog op dezelfde plek. Nog geen haar veranderd… Na de brunch wandelen we naar ‘the world’s largest store’: Macy’s. Vandaag is het gelukkig mooier weer en kunnen we de sjaal toch al eens achterwege laten....

read more

Dag 4, New York – Liberty Island

Posted by on 03:41 in New York 2018 | 0 comments

Dag 4,  New York – Liberty Island

Route   Liberty Island pedestal access Wall Street WTC Memorial WTC One Observatory WTC Oculus Yankee Stadium Iets vroeger uit de veren vandaag want we hebben een afspraak met Lady Liberty. Tegen 10u komen we met de metro toe in Battery Park waar we een ‘reserved’ ticket hebben om 10u. Dit wil gewoon zeggen dat je een vast uur uitkiest wanneer je gaat, vs een ‘flex’ ticket die geen vast uur heeft. Met als gevolg dat wij in een iets kortere wachtrij mogen gaan staan. Na de nodige controles kunnen we de boot op richting...

read more

Dag 3, New York – Rockefeller

Posted by on 14:09 in New York 2018 | 0 comments

Dag 3,  New York – Rockefeller

Route   Grand Central Station City Hall Trinity Church The Tonight Show starring Jimmy Fallon De airco van het vliegtuig of het New Yorkse weer is de schuldige: verkouden! Na het ontbijt vertrekken we rond 10u met een snotneus naar Grand Central. Daarna even verder naar City Hall en gaan we ook even binnen bij de Trinity Church. Het weer is er zeker niet beter op geworden want in de voormiddag hebben we toch wel onze paraplu nodig. We nemen terug de metro voor enkele haltes en stappen uit aan Spring street waar we nog even rondslenteren. Kort...

read more

Dag 2, New York – 5th Ave

Posted by on 12:32 in New York 2018 | 0 comments

Dag 2,  New York – 5th Ave

Route   5th Avenue Trump Tower Rockefeller Empire State Building Chelsea Market The High Line Op een vrij normaal uur komen we wakker in onze kamer op het achtste verdiep. Een basic ontbijt is voorzien in het hotel waarna we ons dan klaarmaken om de stad in te trekken. De valiezen maken we weer dicht aangezien we verhuizen naar een andere kamer. Vanaf Queens Plaza nemen we de metro tot aan 5th Avenue. Bezoekje aan de Apple Store om daarna even de Trump Tower binnen te gaan. Daarna wandelen we via Rockfeller verder richting Lower Manhattan. Na...

read more

Dag 1, Brussel – New York

Posted by on 23:22 in New York 2018 | 0 comments

Route 17 april 2018: Brussel => Montréal (AC833) ( volg deze vlucht hier ) 10u45 => 12u00 Montréal => New York LGA (AC7638) ( volg deze vlucht hier ) 15u40 => 17u03 Koffers waren ingepakt tegen 2u en rond 4u30 vertrekken we naar Gent, om dan zo verder te gaan naar Brussels Airport. Zoals gewoonlijk waren we veel te vroeg maar dit had wel als voordeel dat we bij de check-in en security nauwelijks moesten wachten. Na de automatische paspoortcontrole zoeken we ontbijt op en bekijken we een halve aflevering van De Mol (die we in alle drukte...

Start spreading the news

Posted by on 13:41 in New York 2018 | 0 comments

We’re leaving soon… De vluchten Na het boeken van de errorvlucht zagen we berichten opkomen van geannuleerde reservaties, maar niet bij ons! Ondertussen heb ik onze ESTA aangepast nar het nieuwe adres. Aangezien we overstappen in Canada moeten we ook een ETA aanvragen, dit is ook reeds in orde. APIS ook al ingevuld op de Air Canada site. Stoelen kunnen we 24u voor vertrek kiezen. Het hotel Eerst hadden we een Best Western geboekt in Queens, maar niet veel later kwamen we terecht bij Aloft Queens. Gratis geannuleerd op Booking.com...