Dag 22, 22/07 New York

Route:

dag22newyork

Vandaag is onze laatste volle dag in de USA.  We ontbijten wederom bij Starbucks en nemen iets na 9u de metro naar Battery Park. We hebben om 10u een boottocht naar Liberty en Ellis Island. Er staan al honderden mensen aan te schuiven die een ticket hebben zonder een vast uur. Gelukkig hebben wij een ticket genomen voor 10u, waardoor we er veel sneller door geraken. Het is vrij druk op beide eilandjes dus de boten zitten altijd vol. We horen vandaag ook voor het eerst terug wat Vlaamse toeristen.

Oostkust-137 Oostkust-138

Traditiegetrouw lunchen we altijd een keer bij Lombardi’s pizza.Verborgen in 1 van de straatjes in Downtown (Green Street) nemen we hier om 13u30 een pizza. Een uurtje later zijn we bij Ground Zero waar de bouw van de nieuwe skyscrapers al in de eindfase zit. We bezoeken het Memorial dat men gebouwd heeft. De security check duurt even. Om ons bezig te houden proberen we alle security camera’s te tellen van begin tot eind, maar we raken de tel kwijt en geven het op. Rond 16u zijn we terug uit de open gevangenis en banen we ons een weg naar het High Line Park. We nemen de metro tot Penn Station en wandelen daar verder tot 10th Avenue, waar de ingang tot het hogergelegen park ligt. Het is een super initiatief dat zeer populair is bij de locals. Plannen om dit verder uit te breiden zijn er sowieso.

Oostkust-140 Oostkust-141

Oostkust-145

We maken nog een wandeling tot Times Square, en iets later nemen we de metro terug naar het hotel om de aangekochte goederen te droppen. We vertrekken terug om 19u30 richting Penn Station, want we hebben tickets voor The Dark Knight (openingsweekend). Er zijn hier wachtrijen buiten aangelegd voor de verschillende versies en uren. Toen we eerder passeerden zagen we om 14u al mensen staan voor de 20u versie.. Nodeloos te zeggen dat wij natuurlijk weer in de voorste rijen van de zaal zaten. Ik win nog een poster (in de wachtrij) doordat ik het antwoord had gehoord van enkele mensen verderop 😀 . Die poster heeft echter niet plaats in mijn koffer kunnen krijgen.

Lange film, dus we wandelen om 23u30 nog even rond op Times Square vooraleer we terug naar de hostel gaan. Iets na middernacht nemen we de metro terug.

Hotel: Broadway Hotel and Hostel

Dag 21, 21/07 New York
Dag 23+24, 23/07 New York-Brussel