Dag 14, 22/03 Sydney

Route

• Powerhouse Museum
  • The Strand Arcade
  • St Mary’s Cathedral

We ontbijten bij Joe Black, een lokale coffee shop onder Hyde Park. Vandaag blijven we vooral ten westen van Hyde Park.  Na het ontbijt bezoeken we Hyde Park, en passeren we het Australian museum, en het bijhorende Anzac War Memorial. We wandelen verder naar Sydney Town Hall, om daarna richting de Sydney Tower Eye te gaan.

We komen hier aan om 11u en missen net onze Skywalk afspraak. Gelukkig mogen we mee met de volgende Skywalk van 11u30. Het is prachtig weer vandaag en kunnen al even genieten van het uitzicht vanop het Observation Deck alvorens onze Skywalk begint. Een hele administratieve lijst later vertrekken we met een groepje van 10 mensen naar boven. We hangen vast aan een rail en maken een toertje rond het hogere verdiep. Er worden nog enkele foto’s genomen die achteraf aan 50$ worden verkocht, maar gelukkig krijgen we ook nog wat uitleg waar de interessantste gebouwen zich bevinden. Doordat het zo’n mooi weer is krijgen we een zeer mooi uitzicht op Sydney en omstreken.

Tegen iets na 13u belanden we terug bij Darling Harbour. We wandelen hier even rond en hebben lunch. Daarna bezoeken we Sydney Aquarium. Zeer toeristisch en zeer druk, dus we blijven hier maar een halfuurtje. De haaien zijn het interessantst natuurlijk. Tegen 15u gaan we binnen bij de buren van het aquarium: Madame Tussaud’s. Exacte replica van alle andere Madame Tussaud’s in de wereld, dus hier zijn we maar 15 minuten binnen. Hierna gaan we nogmaals op bezoek bij de buren, zijnde Wild Life Sydney. Dit is gelukkig iets interessanter en minder druk. We krijgen nogmaals koala’s en kangoeroe’s te zien, maar het overtreft  ons bezoek aan Healesville Sanctuary niet echt.

Aangezien we de Pyrmont Bridge al gedaan hebben nemen we de kortere route naar het Powerhouse Museum. We komen hier tegen 16u10 toe en worden erop gewezen dat het museum sluit om 17u. Onze ‘attention span’ is toch meestal niet veel langer, dus we hebben alles wel gezien tegen sluitingstijd.

We wandelen nog even door het commerciële centrum en bezoeken The Strand Arcade, een winkelgallerij met een zeer klassieke layout, en nemen nog even een foto van St Mary’s Cathedral op weg naar het hotel. We eten bij Criniti’s Restaurant. Reservatie om 21u, maar we bekijken toch nog een het vuurwerk bij Darling Harbour alvorens naar het restaurant te gaan.

Hotel: The Sydney Boulevard Hotel

Dag 13, 21/03 Goulburn - Sydney
Dag 15, 23/03 Sydney