Dag 19, 27/03 Yanakie – Mornington

Route: 313km, 4u45

• Philip Island
  • The Nobbies
  • Philip Island Grand Prix Circuit

Vandaag begint onze allerlaatste volledige dag van de Australië reis! We zijn vroeg wakker en blijkbaar hebben we te kampen met een elektriciteitsuitval. Aangezien alles afgelegen is werkt men daar ook met waterpompen, waardoor we ook geen stromend water meer hebben. Weinig aan te doen, want het is een algemeen probleem in enkele lokale dorpen. We vertrekken dan maar tegen 9u30 richting Wilson’s Promontory National Park. Het is een leuke rit door de natuur en even later stoppen we aan Squeaky Beach, een strand dat zijn naam haalt van het speciale geluid dat het zand maakt wanneer je hier door gaat. Ik persoonlijk hoor niks speciaals, maar goed..

Er steekt terug een kleine regenbui op en dus besluiten we eerst naar de top van Mount Oberon te gaan. Het is een vrij korte rit (en geen Mauna Kea toestanden zoals vorig jaar) maar zien ook niet zoveel door de mist en de hangende bui. We dalen dan maar terug af en rijden naar Norman Beach. Na Norman Beach maken we nog een wandeling  bij de Tidal River. De regenbui is gelukkig over tegen dan.

We keren terug en zetten onze bestemming richting Philip Island. We stoppen nog in Yanakie voor te tanken. Tevergeefs, want er is nog steeds geen elektriciteit. Iets verderop in Fish Creek is er wel elektriciteit. We banen ons een weg naar Philip Island en stoppen tegen 13u bij het Philip Island Information Centre. We krijgen wat uitleg en een kaart mee met de interessantste bezienswaardigheden. We besluiten eerst naar Cowes te rijden, het centrum van Philip Island. Daar lunchen we en wandelen we even rond.

Daarna nemen we de kustroute tot het meest westelijke punt van Philip Island: The Nobbies. We komen hier toe rond 15u en gelukkig valt het weer goed mee zodat we zorgeloos kunnen rondwandelen en een mooi uitzicht hebben.

Hierna rijden we via een andere weg terug naar de enige ingang van het eiland. We stoppen echter nog bij het Philip Island Grand Prix Circuit (waar oa de moto GP wordt gehouden). We besluiten nog even te karten op een klein circuit dat er naast ligt. We mogen 0,00 alcoholpercentage hebben in ons bloed, dus we zijn blij dat er geen test wordt afgenomen bij de start van de race.

Na het karten verlaten we Philip Island en gaan we richting ons laatste hotel in Mornington. We komen hier toe tegen 18u30. We gaan Italiaans eten bij D.O.C. Mornington vooraleer we aan de grote opdracht beginnen om onze valiezen terug ineen te steken. Morgen moeten we om 6u opstaan aangezien het nog 2u rijden is naar de luchthaven, voor onze vlucht die om 11u30 vertrekt. We willen vroeg genoeg zijn omdat we nog enkele kastickets hebben die onder het TRS (Tourist Refund Scheme) vallen, en we ons ook niet online konden inchecken.

Hotel: Best Western Plus Brooklands of Mornington

Dag 18, 26/03 Eden - Yanakie
Dag 20+21, 28/03 Melbourne - Brussel