Dag 5, 13/03 Ballarat – Grampians National Park

Route: 410km, 5u

Dag 5

• Ballarat
  • Sovereign Hill
  • The Gold Museum
  • Remembrance Drive
  • Grampians National Park
  • Mount William
  • Warrnambool

Op onze eerste dag hebben we al meteen een ferme rit voor de boeg. Ons plan voor vandaag is om Ballarat te bezoeken. Daarna rijden we door naar Grampians National Park. Onze overnachting hebben we genomen in Warnambool, zodat we morgen voldoende tijd hebben voor de Great Ocean Road route.

We vertrekken tegen 9u vanuit het hotel en gaan dichtbij gaan ontbijten. Daarna rijden we richting Ballarat, en stoppen we onderweg voor inkopen te doen. We komen aan tegen 12u in Ballarat en brengen een bezoek aan Sovereign Hill en The Gold Museum. Een leuke kijk terug op het verleden van Australië. Vergelijkbaar met een geavanceerdere Bokrijk van bij ons.. We lunchen bij The Forge in Ballarat, en rijden daarna door naar het Grampians National Park via de Remembrance Drive.

Bij de Grampians stopten we aan het informatiecenter bij Halls Gap. Mackenzie Falls bleek nog altijd gesloten, dus we rijden meteen door naar Mount William. Daar gaan we rond 17u te voet verder, enkele kilometers bergop. Mooie uitzichten hebben we wel zeker gekregen. We dalen terug af tegen 18u want we hebben nog een rit naar Warrnambool te gaan. Het is een rit van meer dan 100 km, maar we komen gedurende heel die periode maar enkele auto’s tegen. Tevens zien we onze allereerste kangoeroe van deze reis! Tegen 20.30 zijn we ingecheckt op het hotel.

Kangoeroe’s: 17 ; koala’s: 0

Hotel: Elm Tree Motel

Dag 3+4, 11/03 Budapest-Melbourne
Dag 6, 14/03 Great Ocean Road