Dag 3, 24/08 Sheridan – Cody

Route: 300 km, 4u

• Barry’s Landing
  • Ewing-Snell Ranch
  • Old Trail Town

We ontbijten rond 8.30 in het hotel zelf om tegen 9.30 naar Walmart te gaan die vlakbij is. Daar kopen we enkele broodjes als lunch voor vanmiddag in Bighorn Canyon NRA. Daarna rijden we richting Bighorn Canyon NRA. Eerst moeten we door het Bighorn National Forrest. Daar beginnen we om 11.30 aan een ( niet voorziene) hike naar Medicine Wheel, bijna op 3000 meter hoogte. Volle zon maar toch maar rond de 16° gezien de hoogte. Een uurtje later zit de 5km round trip hike erop.

We beginnen af te dalen richting Lovell en we zien de temperatuur al snel stijgen naar 30 tot 34 graden. Onze eerste stop is de Horseshoe Bend. Er staan maar enkele auto’s op de parking, dus we kunnen rustig lunchen met zicht op het water. We nemen nog enkele foto’s alvorens te vertrekken richting Devil Canyon.

Iets later steken we de staatsgrens over naar Montana en stoppen bij de Devil Canyon Overlook. Ook hier staat er maar 1 andere wagen geparkeerd, dus hebben we alle vrijheid om foto’s te nemen. Het is al in de 30 graden met volle zon, maar deze geven deze Overlook nog een extra mooi effect.

We besluiten nog door te rijden naar Barry’s Landing, maar eigenlijk was er hier weinig te zien. In het terugkeren stoppen we ook nog kort even bij de Ewing-Snell Ranch, ook hier weinig speciaals.

Onze dag eindigt in Cody. We checken rond 17.30 in en besluiten om nog een kort bezoek aan Old Trail Town te doen. Een autorit van 5 minuten en we staan er al. We worden even ondergedompeld in het verleden. Na de laatste bungalow bezocht te hebben werden we getrakteerd op een regenbui. We zien de temperatuur van 30 naar 17 graden zakken op enkele minuten. We gaan nog iets gaan eten en houden het dan voor bekeken. Morgen Yellowstone!

Hotel: Best Western Sunset Motor Inn

Dag 2, 23/08 Denver - Sheridan 'Drivin USA'
Dag 4, 25/08 Cody - Yellowstone National Park