Dag 7, 28/08 Yellowstone NP – Jackson

Route: 170 km, 2u40

• Hidden Falls
  • Chapel of Transfiguration
  • Menors Jerry

Vandaag verlaten we Yellowstone. Op 2,5 dagen hebben we zeer veel kunnen zien. We maken terug onze koffers klaar en gaan voor de laatste keer naar de Lake Lodge Cafetaria, waar ze ons ondertussen ook al kennen.. We vullen de ijsemmer voor de laatste keer om onze frigobox koel te houden.

Onze eindbestemming is Jackson, Wyoming. Hiervoor rijden we door Grand Teton National Park. Voor we dit doen stoppen we nog kort even waar we gisteren geëindigd zijn: de West Thumb Geyser Basin. Het is nog maar iets na 9u maar de Chinezen zijn al aan het roepen naar elkaar, waarop de rest van de groep aangelopen komt naar het viewpoint. Om ze wat te pesten loop ik maar door hun foto’s.

Na dit wakkermakende bezoek beginnen we aan onze rit naar het Zuiden. Al snel kolen bij de noordingang van Grand Teton National Park. De booth is niet bemand waardoor we onze Annual Pass weer niet moeten tonen. We stoppen verderop waar een kaart bemachtigen van het park.

We zijn niet echt gehaast daar het een kortere rijdag is en we al rond 17u zouden toekomen op het hotel. Het is mooi weer en we stoppen bij de verschillende viewpoints langs de weg. Na wat rijden stoppen we bij Colter Bay Village, Willow Flats Overlook, de Oxbow Bend en de Jackson Lake Dam. Na deze laatste is het kor na de middag en zoeken we een picnic area uit om te lunchen. We vinden er eentje met een prachtig zicht op Jenny Lake.

Jenny Lake is onze volgende stop. Eerst doen we de oneway rit langs het meer en stoppen we langs enkele overlooks. Daarna banen we ons een weg naar het visitor center. Je kan hier een hike doen van 2 mijl ( enkel ) om naar de overkant van het meer te geraken. Wij nemen de makkelijke ( luie?) manier en gaan per boot over het meer. Het plan was om naar Inspiration Point te gaan. Door werken moest je echter een grote omweg van meer dan 1 mijl wandelen om er te geraken. Daarom kiezen we er voor om dit in te ruilen voor een hike naar Hidden Falls. Bij het wandelen naar Hidden Falls zien we inderdaad dat de bruggen naar Inspiration Point beschadigd zijn. Na een kwartiertje omhoog wandelen zijn we bij Hidden Falls, wat zeker ook de moeite was.

Daarna dalen we terug af en nemen de boot naar het visitor center. Ons voorlaatste stop voor de dag is de Chapel of Transfiguration. We wandelen daar ook nog even rond en leren bij over de geschiedenis van Grand Teton tot het een nationaal park werd.

Schwabacher’s Landing was onze laatste stop maar ik kon niet meteen zien waar ik het teruggelegd heb.. We maken dan maar een ommekeer en rijden terug de hedendaagse tijd binnen: Jackson. Ik bel naar de Gun Barrell voor een tafel te reserveren, waar we dan later op de avond een goed stuk vlees met een pitcher lokaal bier krijgen. Bij het openen van de koffer zien we dat ik ook perongeluk de ijsemmer van de Lake Lodge heb meegenomen, oeps!

Hotel: The Virginian Lodge

Dag 6, 27/08 Yellowstone NP - Lower Loop
Dag 8, 29/08 Jackson - Vernal