Dag 1, 11/06 Brussel – Istanbul

Route

• İstiklal Caddesi ( Onafhankelijkheidsstraat)
  • Taksim Myd ( Taksimplein)
  • Cumhuriyet Anıtı (standbeeld)
  • Taksim Gezi Parkı
  • Hamdi Restaurant

Iets na 4u30 vertrokken we richting Brussels Airport waar we tegen 6u aankwamen. Het was al vrij druk bij Turkish Airlines. We hadden al online ingecheckt, maar aangezien de wachtrij bij de bag drop langer was dan die van bij de gewone check in, namen we maar deze laatste. Een Starbucks koffie later begaven we ons naar de B pier. Gate B01, dichter kon niet. De vlucht vertrekt op tijd en kort daarna krijgen we al een ontbijt voorgeschoteld.

We komen vlot aan in Istanbul kort na de middag. Dit is veruit de traagste luchthaven die we ooit bezocht hebben. De paspoortcontrole duurde zeker 30 minuten, en we hebben ongeveer even lang mochten wachten op onze koffer. Daarna was het nog een kwartier wachten op onze airport transfer naar het hotel. Een volledige Mercedes Sprinter met +10 plaatsen voor ons alleen.. Aangezien er verschillende hotels van Radisson Blu zijn moeten we nog even verduidelijken welke het is. Er is zeer druk verkeer richting het centrum waardoor we pas tegen 14u30 op onze kamer zijn.

• Brussel => Istanbul (Turkish Airlines 1942)
    07u50 => 12u10 (Airbus A320-100/200, 3h, 20m, 2165 km)

BRU-IST

Na even te rusten trekken we nog even naar İstiklal Caddesi, waarschijnlijk de drukste wandelstraat van heel Istanbul. We moeten nog lunchen en de keuze is snel gemaakt wanneer we een Shake Shack tegenkomen. Daarna wandelen we verder richting het Taksimplein waar we een korte stop houden bij het standbeeld en het Taksimpark. Daarna gaan we via dezelfde weg terug richting hotel. ‘s Avonds hebben we een reservatie bij Hamdi restaurant: gekend voor de verschillende kebab gerechten én het mooie uitzicht over de stad. Voordeel: enkel de lift van het hotel in en naar het bovenste verdiep gaan..

Hotel: Radisson Blu Pera

Nog even weg: citytrip Istanbul
Dag 2, 12/06 Istanbul