Dag 15, 04/02 Nelson – Abel Tasman

Route: 56 km, 1u00

• Abel Tasman National Park
  • Aquataxi: Slice of Paradise

Vandaag is een dagje Abel Tasman. Rond 9u hebben we ontbeten en zijn we vertrekkensklaar om een uurtje te rijden naar de aquataxi base bij Abel Tasman, nl in Kaiteriteri. Ik had de Slice of Paradise gereserveerd. Deze aquataxi bezoekt eerst alle tussenstops op het strand alvorens ons te droppen bij Onetahuti. Vanaf daar moeten we dan 6km wandelen richting Bark Bay. Het was een ferme hike door het bos met veel hellingen. Tevens ook een goede relatietest, we puffen en vloeken wat tegen elkaar en dan gaan we verder. Een ‘easy walk’ zoals de dame van aquataxi zei, was toch ook wel zwaar ernaast, we hadden nl enkel onze teenslippers aan. Geen aanrader dus.

We waren opgelucht toen we het mooie blauwe kleur van het water zagen bij Bark Bay.Na een korte vreugdesprong ( met ons laatste beetje energie ) nemen we de ‘low tide track’ en wandelen wat door het water. Na wat uitgerust te zijn op het strand komt onze aquataxi toe om ons terug te brengen naar Kaiteriteri.

Hierna dineren we wat vroeger en gaan we zoals onze goede gids vanuit belgië, Annick, ons heeft getipt gaan eten in The fat tui, een foodtruck die overheerlijke burgers klaarmaakt. Stuffed en met een Chocolate Chip icecream keren we met de auto terug naar het motel.

Hotel: Amber Court Motel

Dag 14, 03/02 Wellington - Nelson
Dag 16, 05/02 Nelson - Greymouth