Dag 25+26+27, 14/02 Christchurch – Amsterdam

Route

Laatste dag! We mogen uitchecken tegen 11u op ons laatste hotel. En om valentijn dus compleet te maken laten we ons eens goed gaan en nemen we breakfast room service. Lekker romantisch! 😉

Onze vlucht vertrekt om 19u, dus we hebben nog wat tijd in Christchurch. We checken uit om 11u en vullen de auto. Auto blijft nog even staan want we bezoeken kort even de Botanic Gardens. Maar we zijn alletwee akkoord dat die van Hamilton wel impressionanter waren.

Daarna rijden we naar de Riccarton Racecourse waar de wekelijkse markt is. Het is hier gezellig druk en het is leuk wandelen tussen alle kraampjes.

We planden om het laatste shoppingcenter van de reis te doen, nl Westfield in Riccarton. Moeder Natuur denkt er echter anders over want net als we voor het rode licht staan beginnen alle auto’s en verkeerslichten te wiebelen. Eerst dachten we dat het aan de auto lag alvorens ik al lachend zei dat het wel een aardbeving zal zijn. Wat ook zo bleek, nl 5,7 op 14 km van Christchurch. We zien veel mensen buiten staan bij Westfield want deze werd blijkbaar geëvacueerd. We rijden toch nog binnen maar het center gaat waarschijnlijk niet meer open vandaag.

We lunchen ergens anders dan maar en gaan op ons gemak naar Jucy. We raken vlot in de luchthaven en waren nog nooit zo snel door alle controles!

Door onze lange layover in Taipei laten we de luchthaven even achter ons en nemen we een taxi naar een hotel in Taipei City. Kunnen we slapen in een echt bed! De volgende vlucht is toch pas om 22u ‘s avonds, dus we hebben wat tijd overdag. Rond 5u20 namen we een taxi richting hotel. Zijn creditcardmachine werkt wel niet meer waardoor het hotel hem cash moet betalen. Met google translate van beide kanten raken we ook ingechecked. Voor vanavond zullen we maar Uber gebruiken, hopelijk vlotter..

Zonder teveel vertragingen moeten we dinsdagochtend toekomen in Amsterdam. Dan is het nog de shuttle nemen naar het Van der Valk hotel en zijn we nog een korte autorit verwijderd van Nieuwpoort.

14 februari 2016:

• Christchurch=> Sydney (China Airlines 56) ( volg deze vlucht hier )
    19u15 => 20u30 (Airbus A330-300, 3h, 15m, 2,124 km)
  • Sydney=> Taipei (China Airlines 56) ( volg deze vlucht hier )
    22u10 => 04u30 (+1) (Airbus A330-300, 9h, 20m, 7,279 km)
  • Taipei=> Bangkok (China Airlines 65) ( volg deze vlucht hier )
    21u55 (+1) => 00u45 (+2) (Airbus A340-300, 3h, 50m, 2,486 km)
  • Bangkok=> Amsterdam (China Airlines 65) ( volg deze vlucht hier )
    02u05 (+2) => 09u15 (+2) (Airbus A340-300, 13h, 10m, 9,202 km)

Hotel: Audi Garden Business Hotel

Dag 24, 13/02 Dunedin - Christchurch