Dag 1, 05/09 Amsterdam – Honolulu

Route

Gepakt en gezakt naar Schiphol! Hieronder kan je onze 3 vluchten volgen, hopelijk gaat alles vlot!

5 september 2017:

• Amsterdam => Chicago (UA908) ( volg deze vlucht hier )
    11u05 => 13u05  (Boeing 767-300, 9h, 6,630 km)
  • Chicago => San Francisco (UA1847) ( volg deze vlucht hier )
    15u27 => 18u14 (Airbus A320, 4h, 47m, 2,971 km)
  • San Francisco => Honolulu (UA1670) ( volg deze vlucht hier )
    19u32 => 21u58 (Boeing 757-300, 5h, 26m, 3,859 km)

UPDATE 6/9:

Na een korte nacht in Amsterdam gaat de wekker rond 6u30. Valiezen terug gepakt en tegen 7u30 staan we beneden aan de ingang. Een stampvolle bus brengt ons naar de luchthaven. 10 minuten later zijn we er al. Online checkin via de iPhone app lukte maandag niet, maar toch mochten we de bag drop off checkin nemen. Na een kort interview staan onze koffers op de band en krijgen we onze boarding passen tot onze eindbestemming!

Daarna 1 niveau hoger richting security. De lijn was vrij lang, toch zeker 15 min wachttijd. Beiden gefouilleerd maar kort daarna staan we al aan de Starbucks.

Boarding voor de eerste vlucht begon mooi op tijd en verliep vlot. Er was geen enkel vrij zitje meer over maar we hadden genoeg plaats om onze handbagage weg te proppen. De vlucht vertrok mooi op tijd maar we hadden wel de pech dat het entertainment system niet voor iedereen werkte. Daardoor toch 9u lang geen film of serie te bekijken 🙁 . Niet dat mijn slapende medereiziger hier iets van heeft gemerkt. Gelukkig is de rest wel oké en zo’n 20 min voor tijd staan we al aan de gate. Daarna wat snelwandelen naar de immigratie ( iedereen zat trouwens in snelwandelmodus) aangezien Chicago berucht is voor lange wachtrijen. We nemen de rij ‘ first time esta’ en merken dat er vrijwel niemand staat. Meteen mogen we in een rijtje staan wachten en enkele minuten later staan we al bij de bagage belt. Onze koffers rollen er als eerste van! Daarna moeten we door customs ( blaadje afgeven) en plaatsen we de koffer op de ‘recheck belt’. Deze koffer zien we pas terug in Honolulu.

Onze volgende vlucht vertrekt van terminal 1. Een kort treinritje later zijn we bij T1 en nemen we de Premier Access security lijn. Ik had deze pas bijgekocht gezien de mogelijks lange wachtrijen, maar achteraf gezien niet nodig. Tegen 13u30 zitten we al aan de gate. Kort daarna worden we aangesproken door een medewerker van United. Met de vraag of we het zien zitten om onze plaatsen te verwisselen met een gezin met kleine kinderen. Een gezin dat aan de exit row werd geplaatst. Dat moesten ze geen 2 keer vragen! 5 minuten later krijgen we onze nieuwe boarding passen in rij 21: exit row! Door onze Premier Access mogen we ook als eerste het vliegtuig instappen. Uitgestrekte benen: check! Gelukkig werkte het entertainment system nu wel waardoor we wat tijd konden verdrijven op onze iPad.

Een grote 4u later komen we aan op onze laatste tussenstop: San Francisco. We landen en vertrekken vanuit dezelfde terminal, dus we hebben hier even tijd voor avondeten ( of is dit ondertussen ontbijt?). Op deze vlucht hadden we niet het geluk om van stoelen te kunnen wisselen, maar we waren al meer dan gelukkig dat er een ‘normaal’ persoon naast ons zat. Home stretch: 5u later komen we aan in het tropische Honolulu! De gates en gangen zijn hier ‘buiten’ dus we krijgen na zoveel uur eindelijk eens buitenlucht. Kort daarna rollen onze koffers van de band en banen we ons een weg naar de Alamo shuttle.

Eens aangekomen bij Alamo konden we meteen naar het wagenpark gaan doordat ik een Skip the Counter ticket had. Als je alles online op voorhand invult mag je meteen een wagen kiezen en vertrekken. Vanaf Alamo naar het hotel is het nog een kwartiertje rijden. TomTom USA brengt ons veilig naar de eindbestemming. We parkeren ons bij de Honolulu zoo à 1$ per uur. We betalen voor 11u tot 10u30 morgenochtend. Koffers eruit, kamer binnen en douchen! Tegen middernacht liggen we in bed om morgen vroeg uit de veren te zijn…

Hotel: Airbnb Waikiki

Dag 0: Nieuwpoort - Amsterdam
Dag 2, 06/09 Oahu - Tantalus