Dag 6, New York – Museum

Route

• American Museum of Natural History
  • The Grand Tier @ The Met
  • NY Water Taxi: Ikea
  • Jane’s Carrousel
  • Times Square

Via Opentable had ik een hele tijd terug een reservatie gemaakt voor de Sunday Brunch bij de The Metropolitan Opera. Een ‘prix fixe’ menu van 45$. Het speciale echter is dat er ook een opkomend talent een optreden komt geven.

Maar voor we daar komen starten we eerst met een interactiever museum. Ja, deze van Night at the Museum: museum van Natural History. Het is mooi weer en dus kunnen we de jassen op hotel laten. De sjaals nemen we nog mee in de rugzak als backup. Met de metro komen we rond 10u30 toe in de Upper West Side. Ook hier in dit museum ben je niet verplicht om de volle pot van 23$ te betalen. Gezien we hier ook niet zo lang zullen blijven wijken we ook maar af van deze ‘suggested admission price’. We beginnen wederom op het hoogste verdiep en merken al snel dat het weekend is: het is een halve kindertuin en vaak moet je opletten om geen ‘poussette’ tegen je scheenbeen te krijgen. We zullen ook geweten hebben dat het vandaag Earth Day is want er werd volop campagne gemaakt. We zien nog enkele bekende beelden terug die ook in de film kwamen, en rond 12u30 houden we het voor bekeken.

Na een noodstop bezoek aan Walgreen’s komen we daar buiten met pleisters tegen blaren en een steunverband voor Julie zodat we de dag kunnen doorkomen. We nemen terug de bus, deze keer richting The Met. Het was even zoeken waar het restaurant exact was, maar na 5 minuutjes hebben we het gevonden. Nadat we onze tafel krijgen toegewezen kiezen we een voor en hoofdgerecht, gepaard met ‘endless Bellini’s’ waar Julie niet van moet weten. Er wordt een zangstuk opgevoerd met bijhorende pianobegeleiding. Plots is het hele restaurant muisstil, super om mee te maken. Na een lekker hoofdgerecht ronden we af en nemen we de metro richting Lower Manhattan.

Eens uitgestapt bij South Ferry wandelen we naar Pier 11 waar je in het weekend de gratis water taxi kan nemen richting Ikea in Brooklyn. Eens we daar zijn toegekomen besluiten we om de bus te nemen richting de Brooklyn Bridge. Voor het NY Transit Museum is er niet genoeg tijd meer gezien deze sloot om 17u. Eens aangekomen bij de Brooklyn Bridge genieten we daar van het uitzicht op Manhattan, alsook is Jane’s Carrousel daar een leuke toevoeging.

Vanuit Brooklyn nemen we de metro naar Times Square. We kiezen voor take out voor op het hotel gepaard met een aflevering van De Mol: op’t gemak!

Hotel: Aloft Long Island City Manhattan View

Dag 5, New York - Manhattan
Dag 7, New York - Central Park