Dag 14, 12/7 Grand Canyon

Route: 30 km, 1u

• Papillon heli tour Grand Canyon
  • Grand Canyon National Park ( Mather Point,…)

Na het ontbijt staan we tegen 10u30 aan de Grand Canyon Airport waar we terug een heli tour hebben over de Grand Canyon zelf. Geen heli voor ons alleen zoals gisteren, maar deze keer zitten we wel veel ruimer zodat we de nodige beweegruimte hebben om foto’s te nemen. Eerst vliegen we een stukje over Kaibab National Forest, om dan plots het bos te verlaten en meteen in de ravijn te vliegen: adembenemend! We zien een mooi stuk van de South Rim en het pad die de Colorado River neemt.

’s Middags lunchen we bij Starbucks waar ze gelukkig wel goeie en gratis wifi hebben! Daarna rijden we naar de Visitor Center waar we wandelen tot het laatste punt, om daar dan de Orange shuttle bus te nemen naar het visitor center. We hoorden het al donderen en tegen we in de bus zaten begon de stortvlaag. Eens bij de visitor center vluchten we uit de bus naar een afdakje om de grootste vlaag te laten passeren. Met als gevolg dat we tegen 16u terug op de kamer zijn waar we al even de foto’s sorteren en de koffer klaarmaken voor morgen.

Hotel: Thunderbird Lodge

Dag 13, 11/7 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15, 13/7 Grand Canyon - Pahrump